Business & Finance Παρασκευή 16/06/2023, 21:05
ΒUSINESS & FINANCE

Αεροπορικές: Στους Ευρωπαίους φορολογούμενους το κόστος των πράσινων καυσίμων

Αεροπορικές: Στους Ευρωπαίους φορολογούμενους το κόστος των πράσινων καυσίμων

Στελέχη αεροπορικών εταιρειών ζήτησαν από τους Ευρωπαίους ηγέτες να δώσουν περισσότερη χρηματοδότηση από τους φορολογούμενους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, προειδοποιώντας ότι η περιοχή κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ, όπου οι επιδοτήσεις έχουν εκτινάξει τη χρηματοδότηση για εναλλακτικές λύσεις απέναντι στα ορυκτά καύσιμα. 

«Η πολιτική είναι απολύτως κρίσιμη για τη δημιουργία δυναμικής», δήλωσε ο Τζόναθαν Γουντ, αντιπρόεδρος στη φινλανδική Neste Oyj, η οποία παράγει βιοκαύσιμα για τον αεροπορικό τομέα. «Πρέπει να συνεχίσουμε με αυτό. Δεν έχουμε χρόνο να αναζητήσουμε την τέλεια λύση».

Ο Γουντ μίλησε σε πάνελ ενόψει της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού την επόμενη εβδομάδα, όπου η γαλλική εταιρεία αεροναυπηγικής Airbus και η αμερικανική Boeing πρόκειται να συγκεντρώσουν παραγγελίες αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων για αεροσκάφη που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα.

Τα στελέχη της αεροπορικής αγοράς χρησιμοποιούν τη μεγαλύτερη ετήσια έκθεση του κλάδου για να ασκήσουν πιέσεις ώστε η Ευρώπη να ακολουθήσει τα χνάρια των ΗΠΑ και να δώσει κίνητρα για επενδύσεις σε καθαρότερα καύσιμα. Ασκούν επίσης σφοδρή πίεση ενάντια στους περιορισμούς για καθαρότερη ατμόσφαιρα που θα έπλητταν τα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών και θα επιβραδύνουν τις πωλήσεις των αεροσκαφών. Η ΕΕ επιβάλλει τη χρήση τουλάχιστον 6% βιοκαυσίμων και ηλεκτρονικών καυσίμων σε εμπορικά αεροσκάφη έως το 2030, αυξάνοντας το ποσοστό στο 34% έως το 2040.

«Είναι μια πραγματικά απότομη αύξηση», δήλωσε η Ρεμόνα φαν ντερ Ζορν, διευθύντρια βιώσιμης στρατηγικής στην ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM. «Εκεί είναι κρίσιμο να έχουμε αυτά τα κίνητρα».

Αυτή η άσκηση πίεσης απέφερε κάποια αποτελέσματα σήμερα Παρασκευή, όταν ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είπε ότι η Γαλλία θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση ενός εργοστασίου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Αυτό είναι μόνο μία μικρή βοήθεια στο πλαίσιο των εκτιμώμενων 1,45 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούνται παγκοσμίως για να επιτευχθούν οι μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.

Τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών εφαρμόζουν το νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ, με επιδοτήσεις έως και 1,75 δολάρια το γαλόνι για καύσιμα αεροσκαφών χωρίς ορυκτά καύσιμα, ως πρότυπο για άλλες περιοχές που θα ακολουθήσουν. Οι επιδοτήσεις έχουν ήδη αντίκτυπο, δήλωσε ο Κρις Ρέιμοντ, διευθυντής βιώσιμης ανάπτυξης της Boeing.

Πληθαίνουν οι εκκλήσεις

Οι περιβαλλοντικές ενώσεις υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να πετούν λιγότερο για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 και ότι οι επιβάτες, οι πετρελαϊκές εταιρείες και η αεροπορική βιομηχανία θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος. Επισημαίνουν την ταχεία ανάκαμψη των κερδών των αεροπορικών εταιρειών μετά το τέλος της πανδημίας Covid-19 και η έρευνα δείχνει ότι λιγότερο από το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ των εκπομπών που παράγονται από τις πτήσεις.

«Όσοι επιβιβάζονται στα αεροπλάνα θα πρέπει να πληρώνουν για το πρόσθετο κόστος των πράσινων καυσίμων», δήλωσε ο Mατέο Μιρόλο, διευθυντής αεροπορίας στην Transport & Environment με έδρα τις Βρυξέλλες. «Ειδικά καθώς οι αεροπορικές εταιρείες πλησιάζουν σε κέρδη ρεκόρ φέτος».

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Μεγαλύτερη έμφαση στις εκπομπές και άλλων αερίων εκτός του CO2 δίνουν οι αεροπορικές

Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια είναι (και θα παραμείνουν) ακριβά;

ΕΕ: Αναθεώρηση κανόνων εμπορίας εκπομπών στις αερομεταφορές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News