Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Νέο MBA στην ξενοδοχειακή διαχείριση – Τι προσφέρει
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ξενοδοχειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι η περιορισμένη επαφή των φοιτητών με την αγορά, σύμφωνα παράγοντες του κλάδου της φιλοξενίας, οι οποίοι πήραν την πρωτοβουλία να δημιουργήσουν το πρώτο «Executive MBA in Hotel Management» στη χώρα.
Το «ατού» του μεταπτυχιακού, το οποίο υλοποιείται από πέρυσι από το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, είναι η διασύνδεση με την ξενοδοχειακή αγορά με διάφορες μορφές. Ενδεικτικά, περιλαμβάνει διαλέξεις από ειδικούς του χώρου, στοχευμένα σεμινάρια βάσει των ελλείψεων στις γνώσεις των φοιτητών, πληροφόρηση για τα προβλήματα που ανακύπτουν στον τουριστικό τομέα και διπλωματική εργασία πάνω στη διαχείριση πραγματικών ζητημάτων των ξενοδοχείων.
Στο πλαίσιο παρουσίασης του μεταπτυχιακού προγράμματος σε δημοσιογράφους, οι εκπρόσωποι του προγράμματος, κ. Δημήτρης Λαλούμης, καθηγητής Π.Α.Δ.Α. και πρόεδρος του Οργανισμού «Δράση για την Ανάπτυξη του Τουρισμού και την Τουριστική Εκπαίδευση» (ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.), ο κ. Κωνσταντίνος Μαρινάκος, επίκουρος καθηγητής Π.Α.Δ.Α. και πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου και ο κ. Κωνσταντίνος Σεργόπουλος, επίκουρος καθηγητής Π.Α.Δ.Α., σύμβουλος ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, έκαναν λόγο για ένα «βιωματικό» πρόγραμμα σπουδών.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που έδωσαν είναι η διπλωματική εργασία, στο πλαίσιο της οποίας ζητείται από τους φοιτητές να απευθυνθούν σε ξενοδόχους, ώστε να κάνουν ένα case study, προσφέροντας λύση σε ένα πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Παράλληλα, οι ίδιοι οι υπεύθυνοι του προγράμματος, οι οποίοι εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται ενεργά στην αγορά, φροντίζουν να πληροφορούν τους φοιτητές για προβλήματα που ανακύπτουν στον τομέα. Έτσι, όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη πραγματικότητα του ξενοδοχειακού κλάδου.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι υπεύθυνοι προσπαθούν να εντοπίζουν τα «κενά» των φοιτητών, ώστε να ετοιμάζουν ανά περιόδους ταχύρρυθμα εστιασμένα σεμινάρια, χωρίς επιπλέον χρέωση και για όποιον υποψήφιο θέλει να τα παρακολουθήσει. Επίσης, την τελευταία χρονιά, προσκάλεσαν συνολικά περίπου 20 ειδικούς του κλάδου για εστιασμένες διαλέξεις στους φοιτητές.
Το κόστος του μεταπτυχιακού ανέρχεται σε 4.000 ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται τα μαθήματα δύο εξαμήνων, τα ταχύρρυθμα σεμινάρια και η διπλωματική.
Σε ποιους απευθύνεται
Το μεταπτυχιακό έχει επαγγελματικό χαρακτήρα και απευθύνεται προς όσους θέλουν να αναλάβουν θέσεις ευθύνης σε ξενοδοχεία και να έχουν ανέλιξη στον κλάδο. Τις προϋποθέσεις εισαγωγής πληρούν όσοι είναι επαγγελματίες της ξενοδοχειακής αγοράς με εμπειρία στον κλάδο ή όσοι έχουν ολοκληρώσει τουριστικές σπουδές σε πανεπιστημιακό επίπεδο.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους του προγράμματος, ο στόχος για τους αποφοίτους είναι να έχουν τη δυνατότητα αποτελεσματικής διαχείρισης μιας ξενοδοχειακής μονάδας. Να πρόκειται για εργαζόμενους με αυτοπεποίθηση και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την πρώτη στιγμή. Σημειώνεται ότι μέγιστος αριθμός ατόμων που έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα είναι 50. Πέρυσι, στην πρώτη χρονιά υλοποίησης παρακολούθησαν 15 άτομα που πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Φέτος αναμένεται να προσέλθουν τουλάχιστον 25 άτομα και του χρόνου εκτιμάται πως τα τμήματα θα φτάσουν στον μέγιστο αριθμό.
Πού έχουν «κενά» οι φοιτητές
Πολλά από τα άτομα που απασχολούνται στον κλάδο δεν έχουν την απαραίτητη «ξενοδοχειακή κουλτούρα», όπως διαπιστώνουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, οι οποίοι προσπαθούν να εστιάσουν σε αυτό το σημείο στα μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρούν να δώσουν τα κατάλληλα εφόδια στους φοιτητές, ώστε να εντοπίζουν και να επιλύουν σε πραγματικό χρόνο τα προβλήματα των πελατών, να διαχειρίζονται με διακριτικότητα τους υπαλλήλους τους και να αντιμετωπίζουν τις κρίσεις γρήγορα και αποτελεσματικά.
Η κατάσταση στον ξενοδοχειακό κλάδο επιβαρύνθηκε βέβαια από την πανδημία, αλλάζοντας και τον «χάρτη» των δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους του τουρισμού. Έτσι, οι υπεύθυνοι προσπαθούν να αναδείξουν τις νέες δυναμικές του κλάδου και να εξοπλίσουν κατάλληλα τους φοιτητές, για παράδειγμα στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού και της στροφής προς τη βιωσιμότητα.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Το καλύτερο πολυτελές ξενοδοχείο της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα – Το top 25
Οικονομικές διακοπές ψάχνουν οι Έλληνες: Μένουν σε εξοχικά και μαγειρεύουν μόνοι τους
Μοναδικές εμπειρίες αναζητούν οι τουρίστες – Πώς το εκμεταλλεύεται ήδη η Ελλάδα
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News