Business & Finance Δευτέρα 22/05/2023, 21:17
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

E.E.: Οκτώ χώρες αντιδρούν στην επιβολή των νέων ορίων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων

E.E.: Οκτώ χώρες αντιδρούν στην επιβολή των νέων ορίων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων

Οκτώ xώρες της Ε.E. ζήτησαν από τις Βρυξέλλες να καταργήσουν τα νέα όρια για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, αποκλίνοντας από το στόχο της ουσιαστικής απαγόρευσης των νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και εφεξής, στο τελευταίο παράδειγμα απόκλισης από την περιβαλλοντική νομοθεσία της Ε.Ε..

Οι εν λόγω χώρες – συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας – ανακοίνωσαν ότι αντιτίθενται στους νέους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων στο πλαίσιο του λεγόμενου Euro 7, καθώς θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τις κρίσιμες επενδύσεις που απαιτούνται για την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα, σύμφωνα με ένα έγγραφο της Κομισιόν που διέρρευσε στο Bloomberg. Οι κανόνες για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι πολύ αυστηροί, ενώ η ημερομηνία εφαρμογής των νέων κανόνων θα πρέπει να καθυστερήσει, πρόσθεσαν.

«Είμαστε αντίθετοι σε οποιουσδήποτε νέους κανόνες εκπομπών ρύπων – συμπεριλαμβανομένων των νέων απαιτήσεων δοκιμών ή νέων ορίων εκπομπών – για αυτοκίνητα και φορτηγά, καθώς αυτοί οι νέοι κανόνες θα εκτρέψουν τις επενδύσεις του κλάδου από την επίτευξη του στόχου καθαρής μετάβασης», ανακοίνωσαν οι χώρες, στις οποίες περιλαμβάνονται επίσης η Βουλγαρία, η Τσεχία Δημοκρατία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία.

Το έγγραφο λαμβάνει χώρα εν μέσω αυξανόμενων ενδείξεων ότι οι χώρες της Ε.Ε. βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα υπερβολικά αυστηρό πλαίσιο όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανόνες, ακολουθώντας μια σειρά νόμων που έχουν σχεδιαστεί για να θέσουν το μπλοκ στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Ο κανονισμός Euro 7 επιδιώκει να αυστηροποιήσει τους κανόνες για ρύπους εκτός του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στην αντιμετώπιση των σωματιδίων που προέρχονται από τα φρένα και τα ελαστικά.

Η αντιμετώπιση των εκπομπών από τα αυτοκίνητα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Οι κανόνες της Ε.Ε. για την αποτελεσματική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035 καθυστέρησαν για εβδομάδες μετά από μία παρέμβαση της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία προκειμένου να εξασφαλίσει δικαιώματα για τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα. Η ανησυχία είναι ότι η μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στον κλάδο.

Η Γερμανία ωστόσο δεν υπέγραψε το παραπάνω έγγραφο, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing είχε εκφράσει επιφυλάξεις στο παρελθόν.

Οι κανόνες του Euro 7 – οι οποίοι θα θέτουν πρότυπα για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης – πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου 2025. Οι οκτώ χώρες λένε ότι είναι πολύ νωρίς και υποστηρίζουν ότι οι χρόνοι παράδοσης πρέπει να τεθούν τουλάχιστον τρία χρόνια από τη στιγμή που εγκρίνεται το πακέτο μέτρων. Τόσο το κοινοβούλιο όσο και τα κράτη μέλη διαπραγματεύονται επί του παρόντος τις δικές τους θέσεις πριν ξεκινήσουν οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών.

Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Carlos Tavares, διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, υποστήριξαν ότι τα τελευταία βήματα για τη μείωση του CO2 από τα αυτοκίνητα επιβαρύνουν περιττά τον κλάδο επιβραδύνοντας ουσιαστικά τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν είπε επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει μια παύση στον κανονισμό της ΕΕ για το κλίμα.

 
 
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News