Χpeng: Μόνο 10 αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν στην «κούρσα» της ηλεκτροκίνησης
Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα συρρικνωθεί σε 10 μόνο βιομηχανίες την επόμενη δεκαετία, όπως προβλέπει ο Brian Gu, αντιπρόεδρος της Χpeng, κινεζικής ανταγωνίστριας στην Tesla του Έλον Μασκ, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας επεκτείνεται πλέον σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Brian Gu ανέφερε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να είναι μεταξύ αυτών που θα επιβιώσουν θα πρέπει να έχουν ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 3 εκατ. οχημάτων. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη, η Toyota, πώλησε 10,5 εκατ. οχήματα το 2022, ενώ η Tesla περί τα 1,3 εκατ. οχήματα.
Η προειδοποίηση αυτή λαμβάνει χώρα σε μία ιστορική καμπή για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Κίνα βρίσκεται στα πρόθυρα να υποσκελίσει την Ιαπωνία ως το μεγαλύτερο εξαγωγό αυτοκινήτων στον κόσμο με βάση τον όγκο πωλήσεων αφού ξεπέρασε τη Γερμανία πέρυσι. Την ίδια στιγμή, η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και ο έντονος πόλεμος τιμών ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού κόστους στο χείλος της κατάρρευσης στην Κίνα, που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
«Για να είσαι στο κλαμπ των 3 εκατ.οχημάτων δεν μπορείς να είσαι παίκτης μόνο στην Κίνα, θα πρέπει να είσαι παγκόσμιος παίκτης. Πιστεύουμε ότι σε αυτό το σενάριο, το ήμισυ του όγκου πωλήσεων θα προέλθει εκτός Κίνας», ανέφερε ο Gu.
H Xpeng, η οποία δημιουργήθηκε το 2014 και άντλησε 1,5 δισ.δολάρια σε αρχική δημόσια εγγραφή το 2020 στη Νέα Υόρκη, επλήγη από τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Κατατάσσεται στη 12η θέση όσον αφορά στις πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους. Η εταιρεία, η οποία πώλησε περισσότερα από 120.000 αυτοκίνητα το 2022, επλήγη από μείωση 50% των πωλήσεών της στο πρώτο τρίμηνο του έτους, από τη στιγμή που η Tesla μείωσε τις τιμές. Τον Ιανουάριο, η Xpeng αναγκάστηκε να ακολουθήσει το ίδιο παράδειγμα, μειώνοντας τις τιμές σε τρία από τα τέσσερα μοντέλα της κατά 13%.
Η Gu αναγνώρισε ότι η επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας έχουν περιπλέξει τα επεκτατικά σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας του.
Η είσοδος στην αμερικανική αγορά για τα κινεζικά brands φαίνεται αρκετά δύσκολη σήμερα, είπε ο Gu. «Θα χρειαστεί να κερδίσουμε χρόνο για να εξετάσουμε την κατάσταση και να βρούμε τρόπους να αποτιμήσουμε την αγορά».
Παρά τις προκλήσεις, ο Gu δήλωσε ότι η εταιρεία έχει τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης εκτός της Κίνας.
moneyreview.gr με πληροφορίες από FT
Διαβάστε επίσης:
Έρευνα: Γερασμένος ο ελληνικός στόλος αυτοκινήτων – Οι επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια
Νέες επενδύσεις 180 δισ. ευρώ για τη Volkswagen, με το «βλέμμα» στην ηλεκτροκίνηση
Tesla: Πως θα κρατήσει το προβάδισμα στο σημερινό ανταγωνισμό
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News