Business & Finance Κυριακή 23/04/2023, 22:24
BUSINESS & FINANCE

Είναι τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο ή τα ηλεκτρικά οχήματα καλύτερη επιλογή;

Είναι τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο ή τα ηλεκτρικά οχήματα καλύτερη επιλογή;

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημειώνουν μεγάλη άνοδο, η οποία ωθείται από παράγοντες όπως η  τεχνολογική πρόοδος και οι περιβαλλοντικές ανησυχίες με το 41% των Αμερικανών να σκέφτονται ότι ένα ηλεκτρικό όχημα ίσως να είναι η επόμενη επιλογή τους, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου του Σικάγο και του Associated Press.

Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές θεωρούν το υψηλό κόστος ως αποτρεπτικό παράγοντα -το 60% το ανέφερε ως σημαντικό λόγο που δεν θα αγόραζε ένα ηλεκτρικό όχημα ή EV.

Τα περισσότερα νέα EV είναι πολυτελή μοντέλα με μέση τιμή πώλησης άνω των 61.000 δολαρίων – περίπου 12.000 δολάρια περισσότερα από τον μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το Consumer Reports.

Αλλά το αρχικό κόστος δεν είναι το μόνο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Σε πολλές περιπτώσεις, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα μια καλύτερη οικονομική συμφωνία για τους αγοραστές σε σχέση με τα αντίστοιχα οχήματα που χρησιμοποιούν μόνο βενζίνη, αφού ληφθούν υπόψη τα επαναλαμβανόμενα έξοδα όπως η συντήρηση, η επισκευή και τα καύσιμα, δηλαδή η βενζίνη ή η ηλεκτρική ενέργεια.

Τα έξοδα αυτά τείνουν να είναι χαμηλότερα για τα ηλεκτρικά οχήματα και επομένως μπορεί να αντισταθμίσουν μια αρχικά υψηλότερη εργοστασιακή τιμή στο μέλλον, δήλωσαν οι ειδικοί. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να σας εξοικονομήσουν 6.000 δολάρια ή και περισσότερα, αλλά αυτό εξαρτάται, σύμφωνα με μελέτη του Consumer Reports από το 2020. Η μελέτη συνέκρινε οχήματα παρόμοιου μεγέθους και κατηγορίας -πολυτελείας, για παράδειγμα- και όρισε τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου ως 200.000 μίλια.

Από τότε που δημοσιεύθηκε η εν λόγω μελέτη, πολλά EV έχουν γίνει φθηνότερα και τα συμβατικά οχήματα ακριβότερα, δήλωσε ο Chris Harto, ανώτερος αναλυτής μεταφορών και ενεργειακής πολιτικής στο Consumer Reports.

Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, τον οποίο υπέγραψε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν τον Αύγουστο, παρέτεινε την ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση για τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2032. Αυτό το φορολογικό κίνητρο -το οποίο μπορεί να φτάσει τα 7.500 δολάρια και φέρει ορισμένους περιορισμούς όσον αφορά τα προσόντα- έχει ως στόχο να καταστήσει τα EV πιο προσιτά.

Κατά τη σύγκριση παρόμοιων αυτοκινήτων ως προς το συνολικό κόστος αγοράς και χρήσης, «τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία τείνουν να βγαίνουν νικητές σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Debapriya Chakraborty, οικονομολόγος και βοηθός επαγγελματία ερευνητή στο Κέντρο Έρευνας Ηλεκτρικών Οχημάτων στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Davis.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και θα μπορούσαν να αλλάξουν αυτό το αποτέλεσμα για έναν μεμονωμένο αγοραστή, είπε.

Αυτές περιλαμβάνουν τις τοπικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και βενζίνης, τη διαθεσιμότητα της οικιακής έναντι της δημόσιας φόρτισης, η τελευταία από τις οποίες είναι συνήθως πιο ακριβή, και την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος.

«Ναι, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι γενικά μια καλύτερη επιλογή, αν συμπεριλάβετε όλα τα οικονομικά κίνητρα που θα μπορούσατε» δήλωσε ο Maxwell Woody, βοηθός ερευνητής στο Κέντρο Αειφόρων Συστημάτων του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. «Αλλά υπάρχουν πολλές μεταβλητές που θα μπορούσαν να αλλάξουν τον υπολογισμό», πρόσθεσε.

Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορους ιστότοπους, όπως αυτόν του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ ή του Ερευνητικού Κέντρου Ηλεκτρικών Οχημάτων του UC Davis, για να εκτιμήσουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών οχημάτων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με βάση διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων και συνήθειες μετακίνησης.

Η εξοικονόμηση κόστους δεν είναι ο μόνος παράγοντας που οδηγεί τις πωλήσεις EV. Το 35% των Αμερικανών δηλώνουν ότι η μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο θα αγόραζαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο -ο νούμερο 2 λόγος πίσω από την εξοικονόμηση χρημάτων στη βενζίνη, σε ποσοστό 46%, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου του Σικάγο-Associated Press.

moneyreview.gr με πληροφορίες από cnbc

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News