Εβροφάρμα: Καθαρά κέρδη 1,4 εκατ. το 2022 – Αυξημένος ο τζίρος
Στα 45,381 εκατ. ευρώ ενισχύθηκε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Eβροφάρμα το 2022, καταγράφοντας αύξηση 24% έναντι του 2021 (36,699 εκατ. ευρώ), ενώ ο εταιρικός κύκλος εργασιών ανήλθε σε 37,359 εκατ. ευρώ έναντι 30,915 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης παρουσιάζοντας αύξηση 21%.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, το μεικτό ενοποιημένο περιθώριο διαμορφώθηκε στο 16% έναντι 14,6% και το εταιρικό 15,5% έναντι 14,7% της προηγούμενης συγκριτικά περιόδου. Σε επίπεδο απόλυτων μεγεθών, το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 7,255 εκατ. ευρώ και σε 5,782 εκατ., έναντι 5,371 εκατ. ευρώ και 4,550 εκατ. ευρώ για ενοποιημένο και εταιρικό επίπεδο αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 3.595 εκατ. ευρώ (προσαρμοσμένο εκτός προβλέψεων ανέρχεται σε 3,706 εκατ. ευρώ) και 1,944 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο και την Εταιρεία αντίστοιχα, έναντι 1,601 εκατ ευρώ. και 564 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των 1,522 εκατ. ευρώ κέρδη παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 260 χιλ. ευρώ ζημίες. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρείας ανήλθαν σε 246 χιλ. ευρώ κέρδη αυξημένα σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 904 χιλ. ευρώ ζημίες.
Το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά φόρων ανήλθε σε κέρδη 1,422 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 355 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και το εταιρικό σε κέρδη 254 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 912 χιλ. ευρώ αντίστοιχα.
Πού οφείλεται η βελτίωση των μεγεθών
Οι πωλήσεις για το 2022 παρουσίασαν αύξηση κυρίως στο εξωτερικό και συγκεκριμένα η αύξηση προήλθε από τη Φέτα ΠΟΠ και από το στραγγιστό γιαούρτι. Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 4,467 εκ. ευρώ για το 2022. Στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις επίσης παρουσίασαν αύξηση κυρίως λόγο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παράγει η εταιρεία.
Στο διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, συνέβαλλαν καθοριστικά οι ανατιμήσεις των τελικών προϊόντων που επιτεύχθηκαν κυρίως κατά το 2ο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Η βελτίωση των μεικτού περιθωρίου κέρδους και κατ’ επέκταση η βελτίωση του τελικού οικονομικού αποτελέσματος του Ομίλου αλλά και της Εταιρείας ανήλθε αφενός από τον εξορθολογισμό του πελατολογίου στην Ελλάδα, αφετέρου από την βελτίωση του προϊοντικού μείγματος πωλήσεων, αφού δόθηκε έμφαση σε πιο κερδοφόρες κατηγορίες πωλήσεων στις οποίες αξιοποιήθηκε το υψηλής ποιότητας ιδιοπαραγόμενο αγελαδινό γάλα. Τέλος, η ορθότερη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων βοήθησε σημαντικά στην μείωση των εξόδων διάθεσης των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις στις α’ και β’ ύλες για την παραγωγή, οι αυξήσεις τιμών των ζωοτροφών και οι υπέρμετρες αυξήσεις στην ενέργεια αντισταθμίστηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό από τις ανατιμήσεις των τελικών προϊόντων πώλησης.
Το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου εξελίχθηκε ομαλά καθώς ολοκληρώθηκε νέα γραμμή στραγγιστού γιαουρτιού, εγκαταστάθηκε νέα γραμμή εμφιάλωσης γάλακτος και ζυμούμενων ροφημάτων και ξεκίνησε η εγκατάσταση νέας μονάδας ψύξης, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ωστόσο, ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια στο σύνολο των προϊόντων συμπιέζουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και ως αποτέλεσμα αυτού είναι η μείωση των όγκων των πωλήσεων. Αυτό παρατηρήθηκε έντονα κατά το 1ο τρίμηνο του 2023 και για το λόγο αυτό εταιρεία προβαίνει σε απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, όπως υπογραμμίζει η εταιρεία. «Η διοίκηση διατηρεί συγκρατημένη στάση για τις εξελίξεις στο γενικότερο οικονομικό περιβάλλον και για τη συνέχεια του τρέχοντος έτους» καταλήγει.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News