Business & Finance Πέμπτη 6/04/2023, 22:06
ΒUSINESS & FINANCE

Κίνα: «Αποχαιρετά» την Apple, «καλωσορίζει» την Airbus

Κίνα: «Αποχαιρετά» την Apple, «καλωσορίζει» την Airbus

Η Airbus θα διπλασιάσει την ικανότητα παραγωγής στην Κίνα του αεροσκάφους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε ένα τολμηρό στοίχημα για τη μελλοντική ζήτηση σε μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές του κόσμου.

Η ευρωπαϊκή εταιρεία αεροναυπηγικής και αεροδιαστημικής θα προσθέσει μια δεύτερη γραμμή συναρμολόγησης για αεροσκάφη A320 στο υπάρχον εργοστάσιό της στο Τιαντζίν, στο πλαίσιο συμφωνίας που υπεγράφη από τον διευθύνοντα σύμβουλο Guillaume Faury στο Πεκίνο την Πέμπτη. Η κίνηση θα δώσει ώθηση στην κινεζική μεταποίηση, καθώς άλλες εταιρείες όπως η Apple επανεξετάζουν την παραγωγή στη χώρα εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ.

Η επέκταση των εγκαταστάσεων στο Τιαντζίν αποτελεί «σημαντικό μέρος» του σχεδίου της Airbus να παράγει έως και 75 αεροσκάφη τύπου A320neo τον μήνα έως το 2026, είπε ο Faury. Στο εργοστάσιο, το οποίο άνοιξε το 2008, οι εργαζόμενοι συναρμολογούν μεγάλα τμήματα, όπως φτερά και τμήματα ατράκτου, δίνοντας στο αεροσκάφος το τελικό του σχήμα. Η Airbus και η κύρια ανταγωνίστρια Boeing έχουν δυσκολευτεί να αυξήσουν την παραγωγή τους εν μέσω περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς η ζήτηση για επιβατικά αεροπλάνα έχει αυξηθεί λόγω της πανδημίας.

Καμία Παραγγελία

Ωστόσο, η Airbus φαινόταν έτοιμη να φύγει από την Κίνα χωρίς καμία νέα παραγγελία για αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της τριήμερης επίσκεψης του Μακρόν, παρά τις εντατικές συνομιλίες το περασμένο Σαββατοκύριακο με Κινέζους πελάτες. Το Bloomberg ανέφερε αυτήν την εβδομάδα ότι η εταιρεία στόχευε σε μια παραγγελία που θα περιλάμβανε αεροσκάφη A350 και πιθανώς A330neo.

Ο Faury είπε ότι η Airbus παρέμεινε αισιόδοξη για την εξασφάλιση περισσότερων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην Κίνα, όπου κατέχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της Boeing.

How Airbus and Boeing Stack Up in China

China is the battleground for Europe-US aircraft selling duopoly

Source: Cirium

 

Η νέα επένδυση θα ανεβάσει τελικά την παραγωγή σε 12 αεροσκάφη το μήνα με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης, είπε ο Faury. Ενώ η Τιαντζίν εξυπηρετεί πλέον μόνο Κινέζους πελάτες, τα αεροπλάνα που συναρμολογούνται εκεί θα μπορούσαν ενδεχομένως να παραδοθούν και αλλού, αλλά αυτές θα είναι αποφάσεις κατά περίπτωση, πρόσθεσε.

Στο Πεκίνο, ο Faury υπέγραψε επίσης μια λεγόμενη συμφωνία γενικών όρων, επισημοποιώντας τις παραγγελίες που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως για 160 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων 150 A320 και 10 A350, σύμφωνα με ανακοίνωση από την Airbus και το γραφείο του Macron. Οι αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα εκπροσωπούν περίπου το ένα πέμπτο των παραδόσεων της Airbus.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ευρώπης

Οι εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου έχουν επίσης αυξηθεί, παρέχοντας στη γαλλική Airbus άνοιγμα σε μια σημαντική αγορά, ενώ η Boeing έχει ουσιαστικά αποκλειστεί, χωρίς να υπογραφούν σημαντικές συμφωνίες στην Κίνα από το 2017.

Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας των ΗΠΑ εξακολουθεί να περιμένει από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες για να ξαναρχίσει τις παραδόσεις του ανανεωμένου τζετ 737 Max. Η China Eastern Airlines και China Southern Airlines  ανακοίνωσαν ότι σκοπεύουν να αρχίσουν να παραγγέλνουν τέτοιου είδους αεροσκάφη. Το συγκεκριμένο τζετ ξανάρχισε να πετάει στην Κίνα τον Ιανουάριο μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια, μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές που προκάλεσαν παγκόσμια προσγείωση

Airbus Supply to China’s Big Three Airlines Grows

Top Chinese carriers increasingly rely on Europe for single-aisle jets

Source: China Eastern, China Southern, Air China annual reports

 

Τα κύρια εργοστάσια παραγωγής της Boeing βρίσκονται στις ΗΠΑ, αν και έχει το δικό της κέντρο ολοκλήρωσης και παράδοσης για το 737 Max στο Ζουσάν της επαρχίας Ζετζιάνγκ, όπου βάφονται τα αεροσκάφη και τοποθετούνται εσωτερικοί χώροι. Η συνεργασία με την Commercial Aircraft of China άνοιξε το 2018. Εκείνη την εποχή, η Boeing γνωστοποίησε ότι οι Κινέζοι πελάτες αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο των παραδόσεων Max, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αναπτυσσόμενης αγοράς της.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Η Boeing αναμένεται να πουλήσει σχεδόν 80 αεροπλάνα 787 σε αεροπορικές εταιρείες της Σαουδ. Αραβίας

Airbus: Γιατί δεν αυξάνεται η παραγωγή Eurofighter;

Ζήτημα χρόνου τα επιβατικά αεροπλάνα με κινητήρες υδρογόνου

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News