Business & Finance Τρίτη 4/04/2023, 20:52
ΒUSINESS & FINANCE

Κίνα: Περιορίζει τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες από την αγορά της

Κίνα: Περιορίζει τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες από την αγορά της

Οι εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίζονται αισιόδοξες τον τελευταίο καιρό σχετικά με την αύξηση των πωλήσεων οχημάτων τους στην Κίνα μετά το άνοιγμά της από την άρση των περιορισμών κατά του κορωνοϊού. Ο επικεφαλής της Volkswagen, Oliver Blume, φάνηκε αρκετά αισιόδοξος από την επίσκεψή του στην Κίνα τον Φεβρουάριο, ενώ και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, ακολουθούν τον ίδιο θετικό τόνο. 

Ωστόσο, αυτή η αισιόδοξη τοποθέτηση κρύβει ένα άβολο σημείο για τις εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες: Πολλές από αυτές περιορίζονται αργά αλλά σταθερά από την κινεζική αγορά αυτοκινήτων.

Οι διεθνείς εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες «είδαν» το μερίδιό τους στην κινεζική αγορά να συρρικνώνεται από 61% το 2020 σε 41% το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους. Παρότι αναμένεται μια μικρή ανάκαμψη στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυτές θα πωλήσουν τα αποθέματά τους, ατο BloombergNEF προβλέπει ότι το συνολικό τους μερίδιο φέτος θα είναι πολύ χαμηλότερο από το 50%.

Οι εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν το μερίδιό τους να συρρικνώνεται

Οι κινεζικές μάρκες αποσπούν μερίδιο αγοράς

Source: BloombergNEF, CPCA

 

Βεβαίως, υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά στις επιδόσεις τους στην κινεζική αγορά. Οι πωλήσεις της Toyota στην Κίνα παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα, όμως οι ανταγωνιστές της Nissan και Honda έχουν «δει» μεγάλη πτώση τα τελευταία χρόνια. 

Η ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που ανατρέπει τις ισορροπίες στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου. Οι εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες κατείχαν μόλις το 8% της αγοράς υβριδικών οχημάτων της Κίνας το τελευταίο τρίμηνο του 2022, και πολλές από τις προσφορές τους σε ηλεκτρικά μοντέλα δεν είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με τις τοπικές σε τιμή, εύρος και χαρακτηριστικά. Το μερίδιό τους στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται σταθερά καθώς εταιρείες, όπως η BYD και η Tesla, ανέλαβαν την πρωτοβουλία και οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες κυκλοφόρησαν μια σειρά από ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι εγχώριες μάρκες κυριαρχούν στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Source: BloombergNEF, CAAM

 

Με βάση τις αρχικές ενδείξεις, αυτό μπορεί να συμβαίνει ήδη και στο 2023. Οι ιαπωνικές μάρκες μειώθηκαν συνολικά κατά 39% τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ενώ οι γερμανικές σημείωσαν πτώση 21%. Αντίθετα, η BYD έχει ήδη πωλήσει περισσότερα από 300.000 οχήματα σε αυτό το διάστημα, που σημαίνει αύξηση της τάξης του 70%. Ο ιδρυτής Wang Chuanfu δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία στοχεύει να είναι η κορυφαία σε πωλήσεις στην αγορά αυτοκινήτου της Κίνας μέχρι το τέλος του έτους.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News