Business & Finance Παρασκευή 3/03/2023, 22:28
BUSINESS & FINANCE

Δεν υπάρχει λόγος για αλλαγή σε αποστάσεις και μέγεθος καθισμάτων αεροπλάνων, λέει αμερικανικό δικαστήριο

Το αμερικανικό δικαστήριο δεν θα απαιτήσει από την FAA να θεσπίσει κανόνες για το μέγεθος και την απόσταση των καθισμάτων στα αεροπλάνα

Δεν υπάρχει λόγος για αλλαγή σε αποστάσεις και μέγεθος καθισμάτων αεροπλάνων, λέει αμερικανικό δικαστήριο

Οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών που εδώ και καιρό αισθάνονται στριμωγμένοι σε στενά καθίσματα υπέστησαν πλήγμα την Παρασκευή, καθώς ένα αμερικανικό εφετείο αρνήθηκε να διατάξει την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) να θεσπίσει ελάχιστες απαιτήσεις για το μέγεθος και την απόσταση των καθισμάτων.

Το Εφετείο της Ουάσινγκτον δήλωσε ότι μια ομάδα υπεράσπισης, η FlyersRights.org, δεν είχε το δικαίωμα να αναγκάσει την FAA να υιοθετήσει κανόνες για τα καθίσματα, επειδή δεν ήταν «σαφές και αδιαμφισβήτητο» ότι τα στενά καθίσματα, ενώ είναι άβολα, είναι επίσης επικίνδυνα.

Το Κογκρέσο είχε δώσει το 2018 στην FAA ένα έτος για να καθορίσει τις ελάχιστες διαστάσεις των καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένου του βήματος, της απόστασης μεταξύ των πλάτες των καθισμάτων, που ήταν απαραίτητες για την ασφάλεια των επιβατών.

Δεν υπάρχουν ακόμη τέτοιοι κανόνες, αν και οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να είναι σε θέση να εκκενώνουν τους επιβάτες εντός 90 δευτερολέπτων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Τα περιθώρια κέρδους των αεροπορικών εταιρειών θα μπορούσαν να υποστούν ζημία εάν οι αερομεταφορείς αναγκάζονταν να αναδιαμορφώσουν τα αεροπλάνα.

Το τριμελές εφετείο απέρριψε τους ισχυρισμούς της FlyersRights ότι τα στενά καθίσματα επιβράδυναν σημαντικά τις εξόδους κινδύνου και εγκυμονούσαν ιατρικούς κινδύνους, όπως οι θρόμβοι αίματος, λέγοντας ότι η FAA δεν είχε αδιάσειστα στοιχεία για κανένα από τα δύο.

«Σίγουρα, πολλά αεροπορικά καθίσματα είναι άβολα μικρά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι επιβάτες πληρώνουν για φαρδύτερα καθίσματα και επιπλέον χώρο για τα πόδια», έγραψε ο δικαστής Justin Walker. Αλλά δεν είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι τα καθίσματα των αεροπορικών εταιρειών έχουν γίνει επικίνδυνα μικρά.

«Αν δεν είναι επικίνδυνα μικρά, οι κανονισμοί για το μέγεθος των καθισμάτων δεν είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια των επιβατών», πρόσθεσε.

Η FlyersRights και οι δικηγόροι της δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχολιασμό, ενώ η FAA αρνήθηκε να σχολιάσει.

Τον Νοέμβριο, έξι Δημοκρατικοί γερουσιαστές των ΗΠΑ υπό τον επικεφαλής της πλειοψηφίας Τσακ Σούμερ προέτρεψαν την FAA να απαγορεύσει στις αεροπορικές εταιρείες να συρρικνώνουν περαιτέρω τα μεγέθη των καθισμάτων και τον χώρο για τα πόδια.

Η FlyersRights δήλωσε ότι το τυπικό μέσο βήμα των καθισμάτων έχει συρρικνωθεί κατά τέσσερις έως επτά ίντσες, σε μόλις 28 ίντσες (71 cm), και το πλάτος των καθισμάτων έχει επίσης συρρικνωθεί από την απορρύθμιση των αεροπορικών εταιρειών το 1978, ενώ οι επιβάτες έχουν μεγαλώσει.

moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News