Πώς ένα αυτόνομο υβριδικό τρένο-λεωφορείο θα μπορούσε να μεταμορφώσει τις αστικές συγκοινωνίες
«Πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν προτείνει συστήματα ελαφρών σιδηροδρόμων τα οποία είτε μειώνονται σημαντικά είτε δεν γίνονται καθόλου λόγω του κόστους τοποθέτησης των σιδηροδρόμων στο οδόστρωμα. Αυτό είναι εξαιρετικά ανασταλτικό για την επιχειρηματική κοινότητα», δήλωσε η Lisa Chamberlain, επικεφαλής επικοινωνίας του Παγκόσμιου Κέντρου Αστικού Μετασχηματισμού του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. «Για τους κατοίκους, είναι πολύ ακριβό».
Μια κινεζική εταιρεία, όμως, φαίνεται να έχει μια νέα ριζοσπαστική λύση. Πρόκειται για ένα υβρίδιο τρένου-λεωφορείου που κινείται με τροχούς από καουτσούκ αλλά ακολουθεί μια προκαθορισμένη διαδρομή. Ονομάζεται Autonomous Rapid Transit (ART) και κατασκευάζεται από την CRCC, μια κινεζική εταιρεία κατασκευής μέσων μαζικής μεταφοράς.
«Βρέθηκα λοιπόν εκεί και σκέφτηκα ότι αυτό θα είναι κάτι σαν λεωφορείο», δήλωσε ο Peter Newman, καθηγητής Αειφορίας στο Πανεπιστήμιο Curtin στο Περθ της Αυστραλίας. «Θα μοιάζει με ελαφρύ σιδηρόδρομο, αλλά στην πραγματικότητα θα είναι λεωφορείο. Αλλά όταν το οδήγησα, ήταν τελείως διαφορετική η αίσθηση. Μπορώ να πω ότι αισθανόμουν σαν να βρισκόμουν σε τρένο».
Το όχημα ART κοστίζει περίπου 2,2 εκατομμύρια δολάρια και εκτιμάται ότι θα κοστίζει περίπου το 1/5 της τιμής ενός παραδοσιακού συστήματος τραμ ανά χιλιόμετρο. Χρησιμοποιεί τεχνολογία σταθεροποίησης, όπως ενεργά συστήματα ανάρτησης, τα οποία βοηθούν στο να είναι πιο σταθερό από ένα αστικό λεωφορείο.
moneyreview.gr με πληροφορίες από cnbc
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News