Ελλάκτωρ: Τι δηλώνει για την πώληση της Άκτωρ
Στο δημοσίευμα της Kαθημερινής με τίτλο «Κοντά στην εξαγορά της Άκτωρ η Wade Adams και ο Δ. Κούτρας» και σε επιστολή του Χρηματιστηρίου Αθηνών απάντησε με σχετική ανακοίνωση η Ελλάκτωρ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στο πλαίσιο της ενεργού διαχείρισης του χαρτοφυλακίου επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που διαθέτει, η Ελλάκτωρ εξετάζει διαρκώς επιλογές για τη βέλτιστη αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων. Διευκρινίζει ωστόσο, ότι ουδεμία συμφωνία που να αφορά στην πώληση της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. έχει υπογραφεί.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης: «Η Εταιρεία, συμμορφούμενη πάντα με το δίκαιο της κεφαλαιαγοράς και ειδικότερα με το άρθρο 17 του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014 και τις ρυθμίσεις του Κανονισμού Χρηματιστηρίου Αθηνών, διαβεβαιώνει ότι θα προβεί στις απαραίτητες γνωστοποιήσεις, εφόσον υπάρξει οποιαδήποτε εξέλιξη που να δημιουργεί υποχρέωση δημοσιοποίησης κατά τα ανωτέρω. Η ανωτέρω ενημέρωση γίνεται σύμφωνα με τους Κανονισμούς (ΕΕ) 596/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και κατόπιν σχετικού ερωτήματος του Χρηματιστηρίου Αθηνών.»
Μια ανάσα πριν την εξαγορά της Άκτωρ από τη Wade Adams
Το ρεπορτάζ της Καθημερινής ανέφερε πως σύμφωνα με πληροφορίες το κοινό σχήμα του κυπριακού κατασκευαστικού ομίλου Wade Adams και εταιρείας του Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος κατείχε το τιμόνι της τεχνικής εταιρείας από το 1978 έως το 2018, φέρεται να βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην εξαγορά του 100% της Άκτωρ, του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν πηγές που παρακολουθούν τις σχετικές διαδικασίες, η πλευρά των αγοραστών (η Wade Adams μαζί με τεχνική εταιρεία του κ. Κούτρα) φέρεται να έχει καταλήξει σε συμφωνία με τους μεγαλομετόχους της Ελλάκτωρ, την ολλανδική Reggeborgh Invest BV και τη Motor Oil, για την πώληση της Άκτωρ σε τίμημα του οποίου το κατώτατο εύρος είναι της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι επίκειται η υπογραφή προσυμφώνου μεταβίβασης των μετοχών της Ακτωρ, με τη συναλλαγή να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στις αρχές της άνοιξης. Μέχρι να ολοκληρωθεί η τελική συμφωνία, όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά για την έκβασή της, δεδομένου ότι σε αυτού του είδους τις συναλλαγές οι ισορροπίες είναι λεπτές. Πάντως, η εξαγορά της Άκτωρ από τη Wade Adams και την εταιρεία συμφερόντων του Δ. Κούτρα θα οδηγήσει, ύστερα από τέσσερα χρόνια, στην επιστροφή του τελευταίου στην τεχνική εταιρεία.
Η συναλλαγή κυοφορείται εδώ και αρκετό διάστημα, τροφοδοτώντας, σύμφωνα με αναλυτές, το ράλι της μετοχής της μητρικής Ελλάκτωρ, της οποίας η τιμή έχει ενισχυθεί κατά 23% από τις αρχές της χρονιάς, έχοντας «κλείσει» στο χρηματιστηριακό ταμπλό, χθες, στα 2,1 ευρώ.
Η πώληση της Άκτωρ εκτιμάται ότι θα αποφέρει σημαντική ρευστότητα στους βασικούς μετόχους του ομίλου Ελλάκτωρ, τη Reggeborgh και τη Motor Oil που ελέγχουν την εισηγμένη με 46,1% και 29,87% αντίστοιχα. Ιδίως για τους Ολλανδούς της Reggeborgh, που απέκτησαν τον έλεγχο της Ελλάκτωρ στα τέλη Ιανουαρίου του 2021, θα οδηγήσει σε υπολογίσιμη υπεραξία, δεδομένου ότι τα μεγέθη της Άκτωρ έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με πριν από δύο χρόνια.
Ενδεικτικά, το ανεκτέλεστο της Άκτωρ κατά τη χρήση του 2020 ανερχόταν σε 1,6 δισ. ευρώ, έχοντας αυξηθεί σε 2,7 δισ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2022. Επίσης, το 2020 η λειτουργική κερδοφορία είχε διαμορφωθεί σε -155 εκατ. ευρώ, με τις ζημίες να περιορίζονται σε 70,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021 και να ελαχιστοποιούνται σε 0,1 εκατ. ευρώ το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022.
Στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου η Ελλάκτωρ ολοκλήρωσε και την πώληση του 75% του κλάδου ΑΠΕ στη Motor Oil προς 671,5 εκατ. ευρώ, με την πώληση της Άκτωρ να περιορίζει το χαρτοφυλάκιο της Ελλάκτωρ στους τομείς των παραχωρήσεων (Ακτωρ Παραχωρήσεις) και της ανάπτυξης ακινήτων (Reds). Η απόφαση πώλησης του κατασκευαστικού βραχίονα της Ελλάκτωρ είναι συμβατή με το στρατηγικό πλάνο των μεγαλομετόχων του ομίλου για εστίαση στην ενέργεια και στο real estate.
Η υλοποίηση κατασκευαστικών έργων με σημαντικό περιθώριο κερδοφορίας έχει γίνει δύσκολη άσκηση ύστερα και από την εκτόξευση του κατασκευαστικού και του ενεργειακού κόστους, αλλά και εξαιτίας της δυσκολίας εύρεσης προσωπικού. Για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο ρίσκο –τουλάχιστον σε σχέση με την περίοδο των υψηλών εκπτώσεων– απαιτούνται ισχυρή ρευστότητα και συμπαγής χρηματοοικονομική διάρθρωση, με αποτέλεσμα η έξοδος από τον κλάδο, τουλάχιστον για ορισμένους μη παραδοσιακούς παίκτες, να φαίνεται ότι έχει περισσότερα οφέλη.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News