Business & Finance Κυριακή 22/01/2023, 19:49
BUSINESS & FINANCE

Ενίσχυση διμερών σχέσεων, αγωγός υδρογόνου και σιδηροδρομική σύνδεση στη συνάντηση Μακρόν – Σολτς

Ενίσχυση διμερών σχέσεων, αγωγός υδρογόνου και σιδηροδρομική σύνδεση στη συνάντηση Μακρόν – Σολτς

Η Γερμανία θα συμμετάσχει σε ένα νέο έργο αγωγού υδρογόνου μεταξύ της Ισπανίας και της Γαλλίας, δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν την Κυριακή μετά τη συνάντηση με τον Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς στο Παρίσι.

Ο Εμανουέλ Μακρόν επικαλέσθηκε ιδιαίτερα την ανάγκη «να οικοδομηθεί ένα νέο ενεργειακό μοντέλο», να ενθαρρυνθούν «η καινοτομία και οι τεχνολογίες του αύριο» και να ευνοηθεί μια «Ευρωπαϊκή Ένωση ικανή να αναλάβει πλήρως της ευθύνες της ως γεωπολιτικής δύναμης, σε ό,τι αφορά την άμυνα, σε ό,τι αφορά το διάστημα, σε ό,τι αφορά τη διπλωματία».

Ειδικότερα, ως προς τα ζητήματα της ενέργειας, οι δύο χώρες δηλώνουν ότι θα ενισχύσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη των στόχων που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Υπογραμμίζουν επίσης την ανάγκη επίδειξης αλληλεγγύης στα ενεργειακά ζητήματα και την αύξηση των επενδύσεών τους στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ιδιαίτερες αναφορές γίνονται στην ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγής ενέργειας από το υδρογόνο.

Ως προς τα οικονομικά ζητήματα, η Γαλλία και η Γερμανία θα λάβουν μέτρα για τη δημιουργία μίας έννοιας αγοράς κεφαλαίων στην Ευρώπη καθώς και προς την κατεύθυνση της τραπεζικής ένωσης.

Αναφορικά με τον αμερικανικό νόμο για την ενίσχυση της εθνικής παραγωγής, Μακρόν και Σολτς ανέφεραν ότι η Γαλλία και Γερμανία θα διαμορφώσουν κοινή γραμμή ως προς την απάντηση της Ευρώπης για την ενίσχυση της δικής της βιομηχανικής παραγωγής. Οι δύο χώρες δηλώνουν επίσης έτοιμες να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα διασφάλισης της βιωσιμότητας του χρέους τους και εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών.

Σημειώνεται ότι οι δύο χώρες δήλωσαν, με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από την υπογραφή της συνθήκης της γαλλογερμανικής συνεργασίας, ότι θα αυξήσουν τις προσπάθειές τους «για την ενίσχυση της κυριαρχίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Προς τον σκοπό αυτό θα ενισχύσουν, όπως αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωση, τη συνεργασία τους στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας και θα αναπτύξουν κοινές στρατηγικές στους τομείς της βιομηχανίας, της τεχνολογίας και της ενέργειας.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα της αμυντικής στρατηγικής, οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας δηλώνουν ότι το ΝΑΤΟ εξακολουθεί να είναι η λυδία λίθος για την ευρωατλαντική άμυνα και ασφάλεια. Εκ παραλλήλου όμως οι δυο ηγέτες υπογράμμισαν την ανάγκη να αναπτύξει η Ευρώπη τις δικές τις αμυντικές δυνατότητες ούτως ώστε να είναι σε θέση να υπερασπίζεται τα συμφέροντα της.

Οι δύο χώρες δηλώνουν επίσης διατεθειμένες να ενισχύσουν τη σύγκλιση των εθνικών στρατηγικών στα θέματα της άμυνας και της ασφάλειας.

Ως προς το ζήτημα της διεύρυνσης της ΕΕ, Βερολίνο και Παρίσι υπογραμμίζουν πως τάσσονται υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής των Βαλκανίων. Επισημαίνουν ωστόσο την ανάγκη επίλυσης των διαφορών που υπάρχουν, αρχής γενομένης από τις διαφορές της Σερβίας με το Κόσοβο.

Ενόψει των επόμενων διευρύνσεων η Γαλλία και η Γερμανία θεωρούν αναγκαίες τις αλλαγές στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αρχής γενομένης από την κατάργηση της ομοφωνίας σε τομείς της εξωτερικής πολιτικής και της φορολογίας. Υπογραμμίζουν επίσης ότι η ΕΕ είναι μία κοινότητα που βασίζεται σε κοινές αρχές και αξίες που πρέπει να προστατευτούν. Οι αρχές αυτές είναι η δημοκρατία και το κράτος δικαίου, αναφέρουν μεταξύ άλλων.

Ενίσχυση σιδηροδρομικής σύνδεσης

Οι δύο ηγέτες ανακοίνωσαν επίσης ένα σχέδιο ενίσχυσης των σιδηροδρομικών τους συνδέσεων, ως έναν τρόπο για να προσφέρουν πιο οικολογικά ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών.

Τα έθνη «υποστηρίζουν την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου, καθώς και την υπηρεσία νυχτερινού τρένου, που αμφότερες έχουν ανακοινωθεί για το 2024», σύμφωνα με κοινή δήλωση που δημοσιεύθηκε μετά από τη συνάντηση Μακρόν – Σολτς στο Παρίσι.

Σχεδιάζουν επίσης να δημιουργήσουν μέχρι το επόμενο καλοκαίρι ένα σιδηροδρομικό εισιτήριο για τους νέους που θα μπορούν να ταξιδεύουν φτηνά μεταξύ των δύο χωρών. 

Η γαλλική SNCF και η γερμανική Deutsche Bahn, αμφότερες δημόσιες επιχειρήσεις, έχουν δηλώσει στο παρελθόν ότι σχεδιάζουν μια απευθείας υπηρεσία υψηλής ταχύτητας μεταξύ των πρωτευουσών των χωρών στο τέλος του τρέχοντος έτους. Οι ταξιδιώτες με περιβαλλοντική συνείδηση στρέφονται όλο και περισσότερο στον σιδηρόδρομο για να αποφύγουν τις πτήσεις με αεροπλάνα που επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον, με συνδέσεις όπως Παρίσι-Βαρκελώνη να παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση. 

Η κυβέρνηση Μακρόν έχει επιδιώξει να αποκαταστήσει ορισμένες από τις νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις της Γαλλίας, όπως μεταξύ Παρισιού και Νίκαιας, στο όνομα της πράσινης μετάβασης, αφού απέτυχε να επενδύσει σε αυτές για χρόνια. Ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε επίσης ότι θα απαγορεύσει τις πτήσεις εσωτερικού όταν υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική σύνδεση διάρκειας μικρότερης των 2,5 ωρών, αλλά το μέτρο δεν έχει τεθεί σε ισχύ.

Επί του παρόντος, χρειάζεται τουλάχιστον 8 ώρες, και συχνά πολύ περισσότερο, για να ταξιδέψει κανείς μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου με τρένο. Το Παρίσι και η Φρανκφούρτη συνδέονται ήδη με τρένο υψηλής ταχύτητας.

«Συνεχίζουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία»

Κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς υπογράμμισαν ότι καταδικάζουν απερίφραστα την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και εκφράζουν την κοινή τους βούληση να συνδράμουν την Ουκρανία στον πολιτικό, αμυντικό, οικονομικό και ανθρωπιστικό τομέα. 

Ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε επίσης, ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο αποστολής αρμάτων μάχης Leclerc στην Ουκρανία, ενώ, νωρίτερα και ο Όλαφ Σολτς είχε δηλώσει πως η χώρα του θα συνεχίσει να στηρίζει το Κίεβο.

«Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία -για όσο χρόνο και όσο εκτεταμένα είναι απαραίτητο. Μαζί, ως Ευρωπαίοι – υπερασπιζόμενοι το ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα ειρήνης», δήλωσε ο Σολτς στο Παρίσι, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Σορβόννη για τον εορτασμό της φιλίας ανάμεσα στη Γερμανία και τη Γαλλία με την ευκαιρία της 60ης επετείου της συνθήκης συμφιλίωσης ανάμεσα στη Γερμανία και τη Γαλλία.

Το μέλλον της Ευρώπης βασίζεται στη γαλλογερμανική ατμομηχανή

«Το μέλλον, όπως συνέβαινε και με το παρελθόν, βασίζεται στη συνεργασία των δύο χωρών μας, ως ατμομηχανή μιας ενωμένης Ευρώπης», δήλωσε ο Όλαφ Σολτς, ο οποίος χαρακτήρισε τον «γαλλογερμανικό κινητήρα» «μηχανή συμβιβασμού» που επιτρέπει «να μεταμορφώνονται οι διαμάχες και τα αποκλίνοντα συμφέροντα σε συγκλίνουσα δράση».

«Η Γερμανία και η Γαλλία, επειδή άνοιξαν το δρόμο της συμφιλίωσης, οφείλουν να γίνουν πρωτοπόροι για την επανίδρυση της Ευρώπης μας», δήλωσε ο αρχηγός του γαλλικού κράτους ενώπιον του Γερμανού καγκελαρίου Όλαφ Σολτς.

moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters και bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Συνάντηση κορυφής Γαλλίας-Γερμανίας: Στο επίκεντρο οικονομία, άμυνα, Ε.Ε.

G7: Δημιουργία μηχανισμού συντονισμού για να βοηθήσει στην αποκατάσταση της Ουκρανίας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News