Γερμανία: ZF και Wolfspeed θα κατασκευάσουν εργοστάσιο παραγωγής τσιπ για την τροφοδοσία των EVs
Ο προμηθευτής αυτοκινήτων ZF Friedrichhafen AG και η Wolfspeed Inc. σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα εργοστάσιο κατασκευής πλακετών αξίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Saarland της Γερμανίας για την κατασκευή τσιπ για ηλεκτρικά οχήματα και άλλες εφαρμογές, κίνηση που αναμένεται να δώσει νέα ώθηση σε μια περιοχή που εξαρτάται από ανταλλακτικά κινητήρων εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Το πράσινο φως για το έργο εξαρτάται από δεσμεύσεις για επιδοτήσεις που ανέρχονται στο ένα τέταρτο της συνολικής επένδυσης, δήλωσαν οι άνθρωποι που ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμοι, καθώς πρόκειται για ιδιωτικές πληροφορίες. Η ZF θα κατέχει μειοψηφικό μερίδιο στο εργοστάσιο μαζί με τον Αμερικανό εταίρο της που κατασκευάζει τσιπ, το οποίο βρίσκεται στο Ensdorf κοντά στο Saarbrücken. Η ZF λειτουργεί το μεγαλύτερο εργοστάσιό της εκεί κοντά, όπου 9.000 εργαζόμενοι κατασκευάζουν κιβώτια ταχυτήτων.
Το σχέδιο προβλέπει τη μετατροπή του χώρου ενός πρώην εργοστασίου ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο για ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου, που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά οχήματα και φωτοβολταϊκούς μετατροπείς. Η κίνηση θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας, είπαν οι άνθρωποι, παρέχοντας ανακούφιση από τις ανησυχίες για τους 40.000 εργαζόμενους στην αυτοκινητοβιομηχανία του κρατιδίου Saarland, που εργάζονται για να κατασκευάσουν εξαρτήματα μηχανών εσωτερικής καύσης.
Η ZF και η Wolfspeed ελπίζουν να λάβουν την τελική έγκριση για τις επιδοτήσεις μέσα στους επόμενους δύο μήνες, είπαν οι άνθρωποι. Οι εταίροι σχεδιάζουν να ξεκινήσουν την παραγωγή ημιαγωγών το 2027 και να φτάσουν σε πλήρη δυναμικότητα μέχρι το 2030. Εκπρόσωποι της ZF και της Wolfspeed αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα σχέδια, ενώ η Handelsblatt ανέφερε νωρίτερα ορισμένες λεπτομέρειες του έργου.
Το εργοστάσιο στο Saarland αναμένεται να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο της να παράγει το 20% των παγκόσμιων τσιπ μέχρι το 2030. Η πρόοδος της Γερμανίας στην προσέλκυση διεθνών κατασκευαστών τσιπ έχει γίνει πιο δύσκολη λόγω των υψηλών τιμών ενέργειας και των γενναιόδωρων αμερικανικών επιδοτήσεων στο πλαίσιο του νόμου των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού. Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής τσιπ Intel Corp. καθυστέρησε πρόσφατα την έναρξη κατασκευής του εργοστασίου ημιαγωγών ύψους 17 δισ. ευρώ (18,4 δισ. δολάρια) στο Μαγδεμβούργο. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για περισσότερες κρατικές επιδοτήσεις για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος.
Ο τύπος των τσιπ που θα κατασκευάσει η Wolfspeed μπορεί να αυξήσει την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων έως και 15% με ταχύτερη φόρτιση σε σύγκριση με τα συμβατικά τσιπ πυριτίου. Εκτός από το εργοστάσιο, η ZF και η Wolfspeed σχεδιάζουν να δημιουργήσουν ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στη Γερμανία, όπου η ZF θα είναι ο κύριος ιδιοκτήτης, δήλωσαν οι ίδιες πηγές. Το κέντρο θα ερευνήσει εφαρμογές των τσιπ σε μετατροπείς ισχύος για ηλεκτρικά πλοία ή ανεμογεννήτριες.
moneyreview.gr με πληροφορίες από bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News