Tesla: Είναι τελικά αυτοκινητοβιομηχανία ή τεχνολογική εταιρεία;
Η Wall Street θέτει το βασικό ερώτημα κάθε φορά που καλείται να αποτιμήσει την αξία της Tesla: πρόκειται για αυτοκινητοβιομηχανία ή για τεχνολογική εταιρεία υψηλής ανάπτυξης;
Πρόκειται για ένα εύλογο ερώτημα λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Tesla. Ακόμη και μετά τις απότομες ρευστοποιήσεις της μετοχής της στη διάρκεια του περασμένου έτους, η εταιρεία του Έλον Μασκ εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση σε σχέση με τη Ford Motor, τη General Motors και τη Toyota Motor από κοινού. Τώρα, αναλυτές και επενδυτές αρχίζουν να αμφιβάλουν ότι αυτό το premium δικαιολογείται.
«Υπάρχει μία αυξανόμενη συζήτηση μεταξύ των θεσμικών επενδυτών σχετικά με την αποτίμηση της Tesla – είναι αυτοκινητοβιομηχανία ή τεχνολογική; Κατά την άποψή μας, η απάντηση έχει να κάνει με την ανάπτυξη», αναφέρει ο αναλυτής της Wells Fargo, Κόλιν Λάνγκαν. «Ανησυχούμε ότι η ανάπτυξη φαίνεται να μετριάζεται στην Κίνα και στις ΗΠΑ, γεγονός που δικαιολογεί και την πτώση της τιμής μετοχής της».
Η μετοχή της Tesla υποχώρησε 6,4% στα 115,66 δολάρια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στη σημερινή συνεδρίαση, από τη στιγμή που η εταιρεία μείωσε τις τιμές των βασικών μοντέλων της σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Η μετοχή της εξακολουθεί να διαπραγματεύεται σε επίπεδα 24 φορές υψηλότερα από τις προβλέψεις για τα κέρδη 12μήνου, όχι και πολύ μακριά από το μέσο πολλαπλάσιο του 21 για το δείκτη υψηλής τεχνολογίας Nasdaq 100. Την ίδια στιγμή, η GM διαπραγματεύεται σε επίπεδα 5,8 φορές πάνω των προβλέψεων και η Ford σε επίπεδα 6,6 φορές.
Η προοπτική δε ύφεσης στις ΗΠΑ δεν βοηθά. Οι καταναλωτές, δεχόμενοι πιέσεις από τον υψηλό πληθωρισμό, τα αυξανόμενα επιτόκια και τώρα την έντονη αβεβαιότητα για τις προοπτικές της οικονομίας αναμένεται να περιορίσουν τις αγορές τους για ακριβά αγαθά, όπως αυτές γιατ αυτοκίνητα. Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, που είναι πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα, αναμένεται να μειωθεί τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα έσοδα της Tesla θα αυξηθούν 33% το 2023, που είναι χαμηλότερα από τη μακροπρόθεσμη προοπτική για αύξηση 50%. Συγκριτικά, τα έσοδα της GM αναμένεται να αυξηθούν 2,6% φέτος και της Ford κατά 1,6%.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Elon Musk: Πλέον κάτοχος παγκοσμίου ρεκόρ Guinness
Χωρίς τιμόνι και κουμπιά: Μια κλεφτή ματιά στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης
Η Cathie Wood αγοράζει Tesla μετά την κατρακύλα
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News